13 Temmuz 2014 Pazar

MAJESTELERİ

       


     Bu yazıda Jordan’ın biyografisine girmeyi hiç düşünmüyorum. Kariyer ortada.  Jordan diyince aklıma gelenleri yazmak istiyorum.



     Birçoğumuzun basketbolu sevme nedenidir Majesteleri. İnanılmaz başarı öyküsünün ardındaki azmi, sabrı ve gücü kimlere ilham olmadı ki? Ürdün ( Jordan ) Havayolları sırf bu adam yüzünden ismini Jordan Airlines  yapamamıştır. Dipnot olsun hafızalara…
    Hepimizi NBA manyağı yaptı o. Gözü kapalı serbest atışları, akıl almaz smaçları, sportmen kişiliği ve lafı gediğine sokan sözleri… Basketbolun en büyük efsanesi olduğu bir gerçek. ‘’Space Jam’’ filmi ile de daha birçok kişiyi etkilemeyi başarmıştır. Hiç basketbol izlemeyen insanların o filmden sonra NBA izlemeye başladığını ben şahsen gördüm.
    Chicago Bulls’un tüm şampiyonluklarının ardında imzası olan bu adam özellikle serbest atış çizgisinden uçarak smaç bastıktan sonra ‘’Uçan Adam’’ olarak anılmış ve Nike ile sponsor olarak anlaşmasından sonra ‘’Air Jordan ‘’ isimli ayakkabıları yok satmıştır. Oynadığı dönemde de tüm sporlar baz alındığında dahi en çok kazanan ondan başkası değildi.
    Hala onun eski maçlarını arayıp izlemek en büyük hastalıklarımızdan biridir. NBA demek biraz da Michael Jordan demek. Diğerlerine haksızlık ama bu gerçek. Şu günlerde yıldızı parlayan her NBA oyuncusu da onunla karşılaştırılıyor.
   O basketbol kariyerini noktaladığında, onunla beraber basketbol izlemeyi bırakan büyüklerimiz de yok değil. Hatta bazı rivayetlere göre, Chicago Bulls ile şampiyonluklara ambargo koyup rakipsiz olduğu için bir süre sonra bahis mafyaları olaya el atmış ve onu tehdit ederek basketbolu bıraktırmıştır. Pek de şaşmamak gerek.
   Majestelerinden birkaç sözle noktalayalım.

     Ben sahada 5 kişiyi nasıl geçecegimi değil, o beş kişinin beni nasıl durduracağını düşünürüm.
 Hayatım boyunca hata üstüne hata, hata ve hata yaptım bu yüzden başardım.
 Herkes bir gün Michael Jordan olmak istiyor, Bense her gün Michael Jordan olmak zorundayım.

     Tabi bir de Chicago’da ki koçu Phil Jackson’ın maç içinde oyuncularına sarfettiği bir cümle var ki onu da koymadan edemedim…
 

96/97 sezonunda Chicago Bulls koçluğunu yapan Phil Jackson'in bir macta bitime saniyeler kala son hücum icin aldigi molada oyuncularına verdigi taktik: "Topu Jordan'a verin ve etrafından s..... gidin!"
                                                                 YASİN IŞILDAR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder